Продавець SanychGas - продаж газобалонного обладнання (ГБО) для автомобілів та комплектуючих запчастин розвиває свій бізнес на Prom.ua 9 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
412 відгуків
promo_banner

Сейчас компания не может быстро обрабатывать заказы и сообщения, поскольку по ее графику работы сегодня выходной. Ваша заявка будет обработана в ближайший рабочий день.

+380 (95) 749-32-33
+380 (93) 075-20-80
Газобалонне обладнання та автохімія для вашого автомобіля
Кошик

Емулятор лямбда зонда: що це, для чого і чи є сенс його ставити?

Знайома ситуація? Встановили ГБО, оплатили, все відмінно, почали економити і тут... Загоряється Check Engine! Індикатор, що бояться всі автомобілісти, і який не обіцяє, як правило, нічого хорошого... Приїжджаєте до установників, а вони повідомляють вам, що лямбда зонд (кисневий) датчик, видає помилку оскільки паливна суміш при роботі на газі має не такий склад як на бензині.

І що далі? — запитує більшість автовласників? Як з цим боротися? І тут вам повідомляють декілька варіантів виходу з ситуації, серед яких безумовно буде установка емулятора лямбда зонда. Тут виникають все нові і нові питання, суцільна плутанина коротше, у вас відчуття, що вас намагаються ошукати або знову розкручують на гроші... Так от для того, щоб ви розуміли, про що йдеться і що таке емулятор лямбда зонда і для чого він потрібен, і ми вирішили написати цю статтю. Сідайте зручніше, зараз ми розповімо вам про все по порядку простими і зрозумілими для вас словами...

Для початку розповім "звідки ростуть ноги" і чому виникає така проблема, чому загорівся "Чек".

Як працює лямбда-зонд
Датчик кисню або кисневий датчик, а також лямбда-зонд, це датчик, який стежить за токсичністю вихлопу. Як це відбувається? При згорянні паливоповітряної суміші (ТВЗ) складається з кисню і бензину (соляри чи газу) у вихлопі утворюються шкідливі елементи, які забруднюють атмосферу. Так от з метою недопущення забруднення розумні люди придумали стежити за токсичністю вихлопу за допомогою ось таких датчиків. Лямбда стежить за тим який відсоток кисню міститься у вихлопі і дані про це відправляє на ЕБУ (мізки простіше кажучи) який у свою чергу робить висновок про те багата суміш або "бідна" після чого приймає рішення про те збільшити або зменшити подачу палива. Ідеальним співвідношенням повітря і палива прийнято вважати: 14,7:1. Цю пропорцію називають стехиометрической, і від неї відштовхуються при настройці паливної апаратури і всіх систем двигуна в цілому. Крім того, доведено, що саме таке співвідношення завдає мінімальної шкоди навколишньому середовищу. Так от, коли двигун справний і працює на звичній йому рідний ТВЗ все нормально і ніякого "Чека" немає. Але як тільки ви встановите ГБО складу суміші істотно змінитися, і лямбда, яка "стоїть на сторожі і все бачить" так чи інакше це помітить, повідомить в "мізки", які сповістять вас про це відповідним написом на панелі. Більш детально про те, чому загоряється "Check" на авто з ГБО читаємо тут. Так, з цим начебто розібралися, їдемо далі.

Що таке емулятор лямбда зонда, як він працює і для чого потрібен?
Емулятор лямбда зонда — це пристрій який грубо кажучи "підміняє поняття", тобто воно імітує або перехоплює і коригує сигнал, що надходить від лямбды і вже в потрібному коректному вигляді відправляє його далі, тобто в ЕБУ. Емулятор лямбда зонда встановлюється на інжекторні авто у яких присутні датчики кисню, або під час, або після установки ГБО. В залежності від типу і фірми виробника емулятор копіює сигнал лямбда зонда і тим самим запобігає поява помилок під час роботи двигуна на газоповітряної суміші.

Установка емулятора лямбда зонда
Установка емулятора проводиться в підкапотному просторі в місцях, захищених від попадання вологи і високих температур. Разом з тим емулятор лямбда зонда повинен розташовуватися в місці де його роботу (сигнальні індикатори) буде зручно контролювати, а також при необхідності вносити корективи в його роботу.

Підключення емулятора
Провід синього кольору підключається до перемикача газ/бензин.
Провід білого кольору підключається до ЕБУ інжектора.
Провід біло–синій підключається до лямбда зонда.
Провід чорного кольору підключається на масу.
Увага!!! Неправильно підключений емулятор може призвести до небажаних наслідків, аж до повного виходу з ладу штатного ЕБУ.

Як це працює?
Коли двигун переходить на газ, про що емулятор оповіщається допомогою сигналу з перемикача газ/бензин, керуючий сигнал з лямбда зонда в автоматичному режимі відключається від ЕБУ двигуна. Замість штатного сигналу, ЕБУ отримує емуляцію, тобто сигнал з емулятора лямбды. Сигнал йде від лямбды передається на емулятор і відображається у вигляді контрольних ламп, кожна з яких означає наступне:

Зелена – суміш "бідна";
Жовта – нормальна пропорція (проміжний стан);
Червона – суміш багата.
Коли мотор працює на родом паливі тобто на бензині, сигнальні вхід і вихід закорочені, при цьому сигнал кисневого датчика може вільно крізь емулятор лямбда зонда і виходити без будь-яких змін.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner